Meble do gabinetu lub domowego biura. Stwórz własne miejsce do pracy

Jedni pracują na ławce w parku, inni wybierają kawiarnię, jeszcze inni kanapę we własnym mieszkaniu. Oczywiście można tak funkcjonować, jednak zdecydowana większość z nas nadal woli tradycyjne biuro czy gabinet. Dziś podpowiadam, jak zaaranżować takie miejsce, wypełniając je modnymi i praktycznymi meblami.

Każdy powinien mieć swój własny kąt do pracy, niezależnie od tego, czy swoje obowiązki zawodowe wykonuje w biurze w biurowcu, czy w domowym zaciszu. Własny gabinet – to jest TO! Dobrze urządzony, ze stylowymi i funkcjonalnymi meblami, pozwoli zebrać myśli i jeszcze wydajniej realizować codzienne zadania.

Jak urządzić gabinet czy domowe biuro? Podpowiadam!

Po pierwsze: dobra atmosfera

Miejsce pracy powinno sprzyjać koncentracji i kreatywności. Dlatego musi być odpowiednio zaaranżowane, nie przytłaczając nadmierną liczbą mebli czy dodatków. Powinno ich być tyle, ile faktycznie potrzeba.

Po drugie: wygodne biurko i ergonomiczny fotel

To meble, których nie może zabraknąć w żadnej przestrzeni, w której zamierzasz pracować. Biurko powinno być wielkości dopasowanej do metrażu pomieszczenia, jak i Twoich potrzeb. Możesz wybrać mniejsze, na którym postawisz laptop i myszkę. Zdecyduj się na większe, jeżeli chcesz mieć miejsce na dodatkowe bibeloty, np. organizer, zegar, przybory piśmiennicze. Alternatywnie wybierz biurko z szufladami, w których pomieścisz wszystko to, na co nie będzie miejsca na blacie.

Aranżując biuro możesz wybrać komplet mebli lub zdecydować się na modele z różnych kolekcji

Wybierając fotel, zwróć uwagę, aby był dopasowany do Twojej sylwetki – musi dawać podparcie wszystkim częściom ciała. Usiądź na wybranym modelu i sprawdź, czy pozwala zgiąć nogi w kolanach pod kątem 90 stopni. Dodatkowo upewnij się, że oparcie pasuje do kształtu kręgosłupa.

W biurze może stanąć pasujący stół jadalniany, pełniący rolę stołu konferencyjnego

Po trzecie: miejsce do przechowywania

W biurze czy domowym gabinecie musisz mieć miejsce do przechowywania, np. dokumentacji firmowej. Wybierz wąską i wysoką witrynę, jeżeli pomieszczenie robocze ma mały metraż. Zdecyduj się na regał z otwartymi półkami, gdy chcesz mieć szybki dostęp do materiałów. Zakup komodę, jeżeli wielkość pokoju pozwala na umieszczenie tak długiego mebla, a Tobie zależy na dużej liczbie szuflad.

Komoda to mebel, który sprawdzi się tak samo dobrze w biurze, jak i salonie czy sypialni

Regał ułatwi przechowywanie dokumentów

Po czwarte: praktyczne dodatki

W biurze nie może zabraknąć praktycznych akcesoriów. Na pierwsze miejsce wysuwa się oświetlenie. Zainwestuj w lampkę stołową, która oświetli przestrzeń roboczą. Taką rolę może też spełnić lampa podłogowa – praktyczna, a przy tym designerska. Nad biurkiem powieś inspirujący obraz, który ozdób biuro, a jednocześnie pozwoli odpocząć oczom. Ścianę niech ozdobi duży, modny zegar, odmierzający czas do 16-tej.

Po piąte: przerwa na relaks

Praca to nie tylko… praca. Pamiętaj, że równie ważna jest dobrze zaaranżowana przestrzeń robocza, jak i strefa relaksu, która pozwoli wypocząć podczas przerw. W biurze umieść więc wygodny fotel lub sofę. Rozważ model rozkładany, jeżeli planujesz ucinać sobie drzemki lub nawet nocować w biurze.

Wygodna kanapa i fotel pozwolą na wypoczynek w przerwie w pracy

Wybierając meble do domowego gabinetu czy biura decyduj się na te w kolorze drewna lub w stonowanych barwach, takich jak biel, zieleń i szarości. Sprzyjają one pracy koncepcyjnej, poprawiają koncentrację, a poza tym działają uspokajająco, likwidując napięcie i nie męczą wzroku.

Miłej pracy! ?